De praktijkmanager

Onze praktijkmanagers ondersteunen, adviseren en bieden middelen om de bedrijfsvoering van jouw huisartsenpraktijk in goede banen te leiden. Op deze manier faciliteren we op gebieden als organisatie, kwaliteit, personeelszaken, ICT en administratie. Oftewel: wij helpen op de gebieden waar jij als huisarts geen extra tijd aan kwijt moet zijn. Dat is handig, want zo kun jij focussen op het leveren van goede zorg.   
Daarnaast houden wij onze praktijkmanagers altijd op de hoogte van de actuele veranderingen die gelden voor jouw praktijk en jouw omgeving. Zij informeren hierover en implementeren samen met jou deze ontwikkelingen in de praktijk. 

De kennis en ervaring van onze praktijkmanagers

Bij ons heeft iedere praktijkmanager een afgeronde hbo-bacheloropleiding op het gebied van bedrijfskunde, management, personeel en organisatie, of een hbo-opleiding in de richting van de zorg in combinatie met aantoonbare ervaring in een van deze gebieden. Naast deze werk- en opleidingservaring zijn onze praktijkmanagers flexibel in hun werktijden en hebben ze een proactieve houding. Deze eigenschappen vinden wij ontzettend belangrijk, omdat onze praktijkmanagers er zijn om jou te ontzorgen, op de momenten dat je het nodig hebt.  Met proactief bedoelen we daarom onder andere dat onze praktijkmanagers weten hoe ze teams moeten aansturen en nieuwe gebieden en ontwikkelingen moeten verkennen. 

 

We noemen onze praktijkmanagers de verbindende schakel tussen de huisarts en de regionale (eerstelijns) netwerken.  Ze worden namelijk in verschillende praktijken ingezet, waardoor zij niet alleen verschillende ervaringen opdoen, maar waardoor ze ook veel samenwerken met andere praktijkmanagers. Ook adviseren en werken praktijkmanagers in regionale projecten, onderhouden contacten met andere zorgverleners, gemeenten en andere partijen. Zo hebben ze een breed netwerk. Bijkomend voordeel voor de huisartsenpraktijk is dan ook dat je niet de kennis en ervaring krijgt van één praktijkmanager, maar van meerdere praktijkmanagers! De kennis rondom management, personeel en organisatie in het algemeen wordt continue met elkaar uitgewisseld.